יום חמישי, 15 בינואר 2009

רומנטיקה גותית


וידוי!!! בעבר נהגתי להישאר ערה בשעות הקטנות של הלילה כדי לצפות בטקסי הגלובוס והאוסקר. התרגשתי מהמחשבה מה ילבשו אותן ברות מזל שמסלול חייהן הוביל אותן להלך על השטיח האדום ו"הסתכנתי" בהימורים ביני לבין עצמי מי יזכה. השילוב של קולנוע ואופנה (שתי אהבות גדולות בחיי) גרם לי לבהות בשקיקה במראות המרצדים על מסך הטלוויזיה. אני מודה שעם השנים נשות הוליווד אכזבו אותי ובגדול. העובדה שהן מתהלכות באותן מחלצות בצורה זו או אחרת שנה אחר שנה גרעה מהנאתי והורידה את מינוניי הצפייה שלי לאפס. גם השנה לא קמתי מוקדם אבל בהחלט משהו מהקסם הישן התעורר בי. אולי זה זכייתו של הסרט "ואלס עם באשיר" שהפך את טקס גלובוס הזהב השנה לשונה מהרגיל. הסרט הישראלי המצויר שמציג תפיסה אנטי מלחמתית מככב כבר זמן מה בארה"ב ונרשם כמועמד מועדף לזכייה בטקס. יותר מכל שימח אותי הנאום שנתן ארי פולמן (התסריטאי, המפיק והבמאי של הסרט). תמיד כשמישהו זוכה במדינתנו אני מפחדת שמא הוא ידבר על המצב הפוליטי או יפלוט איזושהי שטות שתגרום לנו להיראות רע ובהתחשב ברייטינג הרדוד (יותר ממפלס הכנרת) שיש כלפינו בימים אלה בעולם אי אפשר להאשים אותי בחרדות יתר. הנאום שארי פולמן נשא היה ענייני, חף מפוליטיקה והפריח בועות של תקווה כאשר הוא הקדיש את הפרס לשמונת התינוקות של חברי הצוות שנולדו במהלך הסרט והביע כמיהה שבבוא היום המלחמה תיראה להן כמשהו נושן ורחוק. עם נאום שכזה אנחנו בהחלט מוכנים לאוסקר! גם תחום האופנה הפתיע אותי. באופן כללי אני סולדת מתופעת שמלות הקצפת והקוקטייל שמופיעות בזו אחר זו בטקסים מסוג זה. אמנם האקסטרווגנטיות נדרשת, אבל אני מודה שאף פעם לא הייתי מהבנות שחלמו להיות מלכת אסתר בפורים עם שמלה ענקית אלא תמיד חיפשתי משהו שונה. אז נכון! לא נרשמו הופעות יוצאות דופן (סטייל ביורק והברבור בטקס האוסקר 2001) אבל מישהי אחת הסבה את תשומת ליבי. אמנם היא הלכה על הצבעים הקלאסיים אבל המראה היה שינוי מרענן בין ערימות השגרה המאוסה והבדים המתנפנפים. כמובן אני מדברת על מריסה טומיי....

יש האומרים שההופעה היא יותר מדי קז'ואל עבור טקס פלצני שכזה, אך האמת שהיא זכאית לכל התשבחות על ההרכב האופנתי שהיא יצרה באדיבות בית היוצר של Oscar de la Renta. אהבתי את החיבור של חולצה לבנה רומנטית ודרמטית בעלת שרוולים רבי שכבות עם חצאית שחורה ארוכה. לאקססוריז יש תפקיד חשוב מאחר וכל המראה מתעצם בזכות החגורה הרחבה שזכתה לעיטורי תחרה שחורה סקסיים ושרשראות הפלטיניום הגסות שבמקרה הזה תפקידן לשבור את המתיקות וליצור מראה גותי- רומנטי מהמם!!! הייתי מאמצת בשמחה את כל אחד מהפריטים הללו, כולל הקלאץ' השחור של Fendi. גם המשחק הבעייתי (לרוב) בין כסף לזהב עבר בהצלחה רבה.

התמונות מ- כאן

קצת מזכיר לי את הההופעה הבלתי נשכחת של נינט טייב פרי יצירתו של הסטייליסט גדי אלימלך.


אז תרשמו לעצמכם- הנוסחה המנצחת היא: שילוב חולצה לבנה רומנטית עם תחרות+ הלך רוח ויקטוריאני (צווארון גבוה, מלמלות)+ שילוב צבעים מנצחים בדמות חלק עליון(לבן) ותחתון(שחור)+ טוויסט רציני בדמות ז'קט אדג'י/ חגורה סקסית/ שרשראות עם נוכחות, ניחוח גותי מרדני ופנים של מלאך והתוצאה שתתקבל= Gorgeous !!!

3 תגובות:

Anna אמר/ה...

יופי של לוק! האמת היא אני לא השקעתי הרבה זמן בתמונות מגלובוס הזהב, אבל אני בטוחה שלא ראיתי את האאוטפיט הזה, וחבל, הוא באמת שונה (לצד הטוב) מכל מה שראינו...

kbp אמר/ה...

כן. קצת משעממת כל הקצפתיות הזו. סוף סוף השראה למשהו שאפשר לתרגם באירועים צנועים יותר :)

Standing Ovation אמר/ה...

באמת לא הבנתי למה כל מבקרי האופנה ירדו על האואטפיט שלה. אני דווקא חושבת שלשם שינוי הוא היה מרענן וייחודי, אולי האיפור שלה היה צריך קצת יותר גלאם אבל בסה"כ השילוב היה מצויין.