יום שישי, 12 בדצמבר 2008

המדמוזאל שמאחורי chanel 2.55

האמת היא שאני חובבת תיקים מושבעת. מי שמעוניין לחדור לליבי יעשה בחוכמה אם בדרכו לשם יאחז בתיק המיועד! את "מנשאי ידי" אני אוהבת עם "טוויסט קטן" שגורם לך לחשוב "איך המעצב/ת חשב/ה על זה?", מעור משובח (ובשל חיבתי לבעלי חיים אני ממעיטה ברכישתם) ולעיתים צבעוניים על מנת שיוכלו לשפוך כתם צבע על אאוטפיט כהה ביום סגרירי. בדרך כלל הכמיהה לעיצוב מרענן ואומנותי מובילה אותי כשאני מחליטה לרכוש לעצמי אחד חדש. שם המותג אינו מהווה שיקול בבחירתי, אולי בגלל שאני יודעת שזה יוביל אותי ישירות לשיחה עם מנהל הבנק. עם זאת, הסגנון הלא מתפשר של תיקי מעצבי העל, היצירתיות ורמת הגימור הגבוהה גורמים לי מדי פעם לפזול לכיוון תיקים קלאסיים שהייתי שמחה אם אלו היו מוצאים את דרכם לארוני. אחד כזה שגורם לי לחולשה ברגליים וצביטות קטנות מתחת לחזה בכל פעם שאני בוהה בו (פשוט מנסה לעשות דמיון מודרך במטרה לסלול לו את הדרך אליי) הוא תיק ה- chanel 2.55. התיק הזה מייצג מבחינתי את התגלמות הסטייל ולא פלא שהוא נמנה על רשימת התיקים המבוקשים ביותר בעולם. יותר מפעם אחת הגדירו אותו כסמל הסטטוס האולטימטיבי ויש הטוענים שאישה המגדירה את עצמה כבעלת סטייל משובח בהחלט אמורה לדעת עליו.

chanel 2.55 או בשמו הנוסף classic flap
כבעלת דמיון פורה, אני מאמינה שמאחורי כל חפץ מסתתר סיפור אנושי כובש. אולי בשל כך אני נהנית לשוטט בשווקים ובחנויות יד שנייה. מעצבי אופנה הם אמנים אשר בכישרונם היצירתי מנפיקים לנו פניני אופנה מענגים ובגלל שאני רואה אמנים כאנשים שעולמם הפנימי מקבל ביטוי בעבודותיהם, אני אוהבת לאתר את הסיפור שעומד מאחורי פריטי האומנות הללו .
אז הנה לכם כמה פרטים שאולי לא ידעתם על התיק המושלם הזה. ראשית, כינויו של הדגם קרוי על שם השנה והחודש שבה יוצר התיק- פברואר שנת 1955 והוא עשוי ממשי, עור טלה, עור עגל או פרווה במגוון צבעים (הבולט שביניהם הוא השחור הקלאסי !!!my chosen one). מעבר להיותו קלאסיקה במיטבה, התיק מספר רבות על עולמה של קוקו שאנל שנע בין עושר לעוני. מדמוזאל שאנל שהתפעלה מאוד ממרוצי סוסים, החליטה לעצב תיק בהשראת מעילי הפוך שהיו נוהגים לעטות הרוכבים במסלולי המרוץ. היא השתמשה בתפר רץ, מלא בנוצות שיצר דוגמת יהלומים. גם ילדותה בבית היתומים במנזר נתנה את אותותיה בעיצוב התיק, שכן השמועה אומרת שרצועת הכתף הכפולה עוצבה בהשראת הכבל עם צרור המפתחות שהיטלטל ממותניהם של שרתי המקום. התיק יצר מהפכה בתקופתו הודות לרצועת השרשרת שאפשרה לנשים בפעם הראשונה לשאת את תיקיהן על זרוען ולא בידיהן. בעידן בו התרבות פרחה ואנשים היו עסוקים באחיזת כוסות השמפניה וקריאת תוכניית התיאטרון, שאנל הכירה בצורך של הנשים שידיהן יהיו חופשיות.
היום, לאחר כל כך הרבה שנים זוהרו של התיק עדיין מנצנץ באותה עוצמה כבעבר ובין התאריכים 12.10.2008-09.11.2008 התקיימה תערוכת "chanel mobile art" בסנטרל פארק בניו- יורק. 20 אמנים מכל רחבי העולם העניקו מחווה של הוקרה לשאנל (בראש המותג עומד כיום קרל לגרפלד שלקח על עצמו להוביל את בית האופנה שאנל בשנת 1983) על ידי הצגת עבודתם בהשראת האייקון הבלתי מעורער- תיק השאנל 2.55. התערוכה עתידה לנדוד בעוד מספר מדינות באירופה ובאסיה.
אם כל זה פיתה אתכם ואתם חושקים ביצירה, תדעו שמחירו של התיק תלוי בגודלו ובסוג הבד. במידה והמקור הוא היעד שברצונכם לכבוש, התענוג יעלה לכם החל מ- 2500$ , אם לא, ישנם אתרים המציעים "בעלות תקופתית" ( טרנד שקיבל חשיפה גדולה יותר באדיבות הסרט "סקס והעיר הגדולה" כאשר קארי לא הבינה כיצד ייתכן שהעוזרת החדשה שלה שנאבקת לכלכל את עצמה, מגיעה לעבודה עם לואי ויטון אורגינל ),האתר המוביל בתחום bagborroworsteal.com. מציע לשכור תיק שאנל תמורת 100$ לשבוע ו295$ - לחודש וכמובן תמיד אפשר לנסות לרכוש אותו באינטרנט במקומות שונים כדוגמא ב- ebay. סתם שתדעו!


מי אמר שאנל ולא קיבל? (בתמונה שחור לבן מככבת מדמוזאל שאנל בכבודה ובעצמה!)

אין תגובות: