יום שלישי, 3 בפברואר 2009

Color time

אז מצב רוחי השתפר בתקופה האחרונה ואיתו בא התיאבון לצבעים. לא סתם צבעים. בשונה משנים קודמות הנחתי את אצבעי על צבע החרדל! במשך שנים ברחתי מכל גוון שמזכיר או מתקרב לצבע השמש אבל אני מודה שהשנה יש לי נטייה לא מוסברת להכניס קרני אור חמימים למלתחתי. בדרך כלל לא כל מה שנראה טוב על נקניקייה בהכרח ייראה טוב במלתחתנו והרעיון לבסס הופעה רק על הגוון המדובר יכול להיות מסוכן וקצת חריף, אבל אל חשש צריך לדבוק במינון נכון ובהחלט אפשר להפוך את המראה לזוהר ויוקרתי תוך הקפדה על עידון ורכות. ראשית, נתחיל מהחיבור עם צבע השחור. צבע השחור יוצר הצללה טבעית כך שבשילוב צבע החרדל לצידו מתקבל מראה דרמטי ועוצמתי.

התמונות לקוחות: מימין- piksi, משמאל- altamira
קחו דוגמא מ- piksi שבחרה ליצור חלוקה ברורה בין פלג גוף עליון חרדלי וחלק תחתון שחור. הבחורה משמאל קיבלה החלטה הפוכה ועיטרה את גופה בחצאית חרדל וז'קט שחור. כאמור, השילוב של צבע שחור וגוון צהבהב, המנוגדים, יוצר מראה עשיר. נורא מצחיק כי לפי "החוקים" היה צפוי שהבחורה השמאלית בעלת השיער הערמוני תקרב לפניה את צבע החרדל (המשתייך לצבעים החמים) ואילו piksi תשתדל להתרחק ממנו מחשש שיחוויר אותה, אך התוצאה ההפוכה פשוט נפלאה ונכונה בעיניי ובכלל, לעניות דעתי, חמימות הצהוב יכולה להוסיף זוהר ואלגנטיות לבלונדיניות (כך ששוב אני חוזרת להנחה שמשהו לא נכון לעיתים יכול להיות ממש נכון...(באופנה) צריך להעז...)

התמונות לקוחות מ: piksi, damstyle ו- le monde de tokyobanhbao

שילוב שני צבעים נוגדים יכול ליצור מראה מצועצע וקיצוני. אני חושבת שהדרמה הניגודית יכולה לקבל תפנית עדינה אם נוסיף גוונים בסיסיים אחידים למראה כגון צבעי הלבן והאפור שבהחלט יכולים לאלף את החרדל הסורר ולהאיר על הנעשה. משולש השחור- לבן- חרדל מודגם בתמונה הימנית והשמאלית. מימין, הנעליים החומות מוסיפות עניין וכאילו ממסגרות את התמונה ומשמאל התיק והסנדלים בגוונים הניטרליים משתלבים ויוצרים מראה מתוחכם ולא צעקני. piksi לקחה את כל העניין צעד אחד קדימה ושינתה לחלוטין את המראה (למרות השימוש באותם פריטים, בחלק העליון שראינו) באמצעות הכנסת צבעים חדשים למשחק. אין שום ספק שהבחירה בחצאית שחורה פחות דרמטית ריככה את המראה, אך התרומה הגדולה בוצעה באמצעות שילוב של קרדיגן אפור ובארט סגלגל שמאפשרים לחרדל "לנשום" במינונים קטנים יותר. החרדל נוכח! אך מהווה חלק מתמונה כוללת. במאמר מוסגר אני מאוהבת בחצאית החרדל של american apparel (שמככבת בתמונה מימין ומשמאל) ברור שיש לי אחת כזו ובקרוב היא תופיע כאן במלוא הדרה.


התמונות לקוחות מ: the sartorialist

אם נכניס לתערובת פריט בצבע כחול- צי נוכל לקבל מראה צבעוני אך עדיין מעודן. למרות שצבע החרדל וכחול הצי משתלבים האחד עם השני, שניהם צבעים דומיננטיים ולכן רצוי לא להשאירם לבד ולהוסיף גוון ניירטלי, לדוגמא צבע לבן, על מנת לאזן ולרכך את המראה. בתמונה מצד ימין העלמה מיישמת להפליא את הרעיון ומשלבת צעיף חרדלי עם גופייה לבנה, מכנסיים שחורים ומגפיים אפורים. השילוב מתקבל בדיוק מרהיב ויוצר תמונה הרמונית. גם בתמונה משמאל מכנסי החרדל צוותו לחולצה לבנה וקרדיגן כחול- צי. אם בעניין אקססורי עסקינן אז התיק והשרשרת המוזהבים משלימים את ההופעה ומשדרגים אותה.



התמונות לקוחות מ: the sartorialist, piksi

האמת שאם כבר צבע החרדל עלה כאופציה יכול להיות שהתחשק לכן ליצור מראה צבעוני יותר ובולט. על מנת שלא להיראות כליצני החצר, מומלץ לרכך את השילוב באמצעות גווני ביניים של חום (חום שוקולד בין המומלצים ביותר) או תת גוונים של ירוק (ירוק זית בהחלט ישתלב). שוב piksi ממחזרת את עצמה (מקסים כמה הופעות אפשר ליצור על בסיס פריט אחד, לא?) רק שהפעם היא מוסיפה ג'ינס כחול- אפור, נעלי ירוק- זית ונגיעות אדומות בכפפות ובתיק שמשתלבות כל כך טוב עם החלק העליון החרדלי. התמונה השמאלית, אהובה עליי מאוד, היא תוצאה מושלמת של שילובי צבעים נועזים (יש לומר). ז'קט חרדלי מחויט עם אפודה רכה בגוון חום, שמלה בצבע בז', כפפות בגוון ירוק (לא ממש יודעת איך לקרוא לצבע הזה?), תיק אדום וגרביונים מפוספסים בגווני חום- שוקולד וורוד? אם הייתי מדמיינת את האאוטפיט מבלי לראות את התוצאה הייתי זועקת לעזרה אך חייבים להודות שהמראה כל כך נכון, כל כך מדויק וכל כך יצירתי. אמנם הייתי מחליפה את הגרביונים לצבע חום- שוקולד אחיד, אך זו אני, תודו שזה מקסים!



התמונות מ: the sartorialist

אם בכל זאת יש באמתחתכן שמלה חרדלית ובא לכן להציגה במלוא הדרה זו שעתם הגדולה של האקססורי ורצוי לאזן כדי לא להוזיל את המראה. אם נבחן את הבחורה מימין נראה כי היא חטפה צהבת. אמנם היה פה ניסיון נואש להציל את המצב אך השרשראות הדקיקות טובעות בים החרדלי. שרשרת גסה באותם גוונים, אולי גם צמיד עבה יותר, יכלו לאזן את התוצאה. (במיוחד שמדובר בגוון כל כך ניאוני של חרדל) ,לעומתה, הבחורה משמאל התהדרה בשמלה בצבע...צדקתם! חרדלי, אך יחד עם זאת ביצעה מעשי הסוואה נבונים בדמות צעיף בגווני לבן ושחור, תיק ירקרק (שוב הצבע הזה!) ומגפיים חומים. התוצאה מעודנת ומעוררת פליאה. אהבתי! אז למה אתם מחכים? זה הזמן לשפוך מעט צבע על החורף הקודר....

3 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני כבר דוחה יותר מדי זמן את קנייתה של חצאית החרדל מ AA, אבל לא עוד. פוסט הורס, ואני עוד אחת שלא אוהבת התפלספויות וניתוחי אופנה. נהנתי :)

kbp אמר/ה...

וואו. תודה רבה על הפירגון:-) חבל על כל דקה פשוט ללכת ולקנות אותה. ממליצה בחום.

sefi אמר/ה...

כמו שחשבתי, עד שהלכתי לקנות אותה, אז היה רק ב לארג'. וגם לא ממש בא לי להוציא עליה 240 ש"ח, אז כניראה שאמא שלי תכין לי וריאציה בחרדל עם עיטורים שחורים מהבד המהמם שקנינו היום בנחלת בנימין.
סופ"ש נעים ומחכה לעוד פוסט שלך.